Tutorial: Så sätter du upp en Facebook-pixel och kopplar den till Google Tag Manager

Thomas Van Loo | 2018-04-25 | Tutorials

I detta avsnitt i vår serie How To Be Better Online visar vi hur du sätter upp en Facebookpixel och kopplar den till Google Tag Manager. En Facebookpixel används för att samla in data om dina besökare på din webbplats och gör att du kan skapa målgrupper för din annonsering på Facebook baserat på datan.

Vi går igenom hur du skapar en pixel, konfigurerar och installerar den via Google Tag Manager. För att göra detta behöver du först ha installerat Google Tag Manager på din sajt och ha ett Facebook Business-konto.

Här hittar du verktyget Facebook Pixel Helper

Thomas Van Loo

Thomas är Head of Customer Success på Be Better Online. Han är specialist inom marknadsföring på sökmotorer och sociala plattformar samt målspårning. Expertområden: Google Ads - Google Analytics - Bing ads - Facebook & Instagram ads - Linkedin ads - Google Tag Manager - Youtube

Relaterade inlägg

Nyhetsbrev

Jag samtycker till att de personuppgifter jag här lämnar behandlas av Be Better Online enligt gällande integritetspolicy