fbpx

Tutorial: Så sätter du upp en Facebook-pixel och kopplar den till Google Tag Manager

Thomas Van Loo | 2018-04-25 | Tutorials

I detta avsnitt i vår serie How To Be Better Online visar vi hur du sätter upp en Facebookpixel och kopplar den till Google Tag Manager. En Facebookpixel används för att samla in data om dina besökare på din webbplats och gör att du kan skapa målgrupper för din annonsering på Facebook baserat på datan.

Vi går igenom hur du skapar en pixel, konfigurerar och installerar den via Google Tag Manager. För att göra detta behöver du först ha installerat Google Tag Manager på din sajt och ha ett Facebook Business-konto.

Här hittar du verktyget Facebook Pixel Helper

Thomas Van Loo

Thomas har arbetat med digital marknadsföring sedan 2011 och har annonsering på sökmotorer och sociala plattformar som specialitet. Som sidoprojekt är han med och driver ett låneparaplysystem. När Thomas väl är ledig sysslar han gärna med wakeboard och golf.

Håll dig uppdaterad

Håll dig uppdaterat och ta del av tips och trix kring digital marknadsföring! I vårt nyhetsbrev får du våra senaste spaningar och lär dig mer om ämnen om vi tror kan vara intressanta för dig som arbetar med kommunikation på de digitala plattformarna.

Jag samtycker till att de personuppgifter jag här lämnar behandlas enligt gällande integritetspolicy

Alla rättigheter förbehållna © 2021

Våra kontor

Stigbergsliden 7
414 63 Göteborg

Västerlånggatan 56
111 29 Stockholm

Postadress:
Gustaf Dalénsgatan 30
417 24 Göteborg