Medarbetare

Fluff Abrahamsson

CTO. Som chef för IT och R&D är Fluff grym på att hitta smarta lösningar inom det mesta. Utöver mer än 15 års erfarenhet inom digital utveckling listar hans CV uppdrag på festivaler och valberedning. På fritiden går glassmaskinen varm och det går alltid att diskutera vin med Fluff.

Emelie Alsterberg

SEO-specialist. Emelie har 10 års erfarenhet inom digital marknadsföring och projektledning, med sökmotor- och konverteringsoptimering som specialistområde. På fritiden gillar Emelie att löpträna för kropp, sinne och bästa möjliga sluttid på nästa lopp.

Marcus Andersson

Webbutvecklare. Sedan 2011 har värmländske Marcus arbetat som just webbutvecklare. Och kodning är något han gillar att fixa med även när han är ledig. Sport är också ett stort fritidsintresse för Marcus, som har spelat amerikansk fotboll tidigare och numera gått över till golf.

John Axelsson

Senior Consultant & delägare. John har lång erfarenhet av att hantera komplexa upplägg inom digital marknadsföring och brinner för att bygga spännande partnerskap. Han är en av medgrundarna till Be Better Online. När John är ledig står ofta familjen, trädgården eller träning på schemat.

Patrik Björkman

SEO-specialist. Med utbildning till e-business manager från Marknadsakademin och bred erfarenhet av marknadsföring inom bland annat detaljhandeln styr Patrik våra kunders projekt mot framgång. När han får chansen åker han gärna på semester med sin fru till sommarstället i norra Polen.

Caroline Blomgren

SEO-specialist. Caroline har en bred erfarenhet av projektledning och försäljning i bagaget. Ledig tid spenderar hon helst vid grillen vid sitt radhus, med sina vänner och familj.

Oscar Christiansson

Art Director. Med universitetsutbildning i media, kommunikation och grafisk design använder Oscar form och färg för att skapa värde åt våra kunder. Han älskar fotboll och tackar aldrig nej till att se Liverpool eller hemstadens Västerås SK från läktarplats.

Sando Estivhu

CSO. Sando har arbetat med utveckling av digitala kampanjer och strategi sedan 2008. Han har kandidatexamen i ekonomi, talar fyra språk och har tidigare drivit egna företag. På fritiden spenderar Sando gärna tid med familjen och reser till varmare breddgrader.

Mats Gefvert

Webbutvecklare. Mats är en erfaren webbutvecklare, som har skapat mängder av affärssystem, appar och andra program för olika branscher. Han har flyttat från Sverige och bosatt sig i Maine i USA. På fritiden spelar Mats gärna musik och umgås med sin familj.

Sandra Gederberg

Customer Success. Sandra har pluggat till e-commerce manager på IHM business school och tagit certifikat i Google Analytics och Adwords. Hon har en förkärlek till ytrenovering och arbetar gärna med händerna i sin stuga på fritiden. Nordisk design och choklad är alltid rätt om Sandra får välja.

Marcus Haglid

Senior Consultant & delägare. Marcus är en av medgrundarna till BBO och har civilekonomexamen från Handelshögskolan. Han har arbetat med digital marknadsföring sedan 2006. På fritiden passar Marcus gärna på att testa nya klätterväggar eller att ta en tur till Fjäderholmarna i Stockholms skärgård.

Ludvig Larsson

Head of SEO. Ludvig, kallad Ludde, vurmar för allt som har med organisk trafik att göra. Han har jobbat med sökmotoroptimering sedan 2011 och är Google Analytics Certified (IQ). Ludde lever sporadiskt som digital nomad och är ofta på resande fot.

Jessica Johansson

Copywriter. Sedan Jessica började jobba med digital kommunikation 2014 har hon skaffat journalistexamen och Proficiency in English-certifikat från Cambridge. Hon brinner för att göra det komplicerade lätt att förstå. När hon släpper tangentbordet är det hantverk och konserter som gäller.

Yasa Karim

Annonseringsspecialist. Efter 13 år av projekt inom affiliatemarknadsföring har Yasa erfarenhet av strategi, SEO, annonsering och egenföretagande. Han har även kandidatexamen i företagsekonomi med inriktning på marknadsföring. Yasa är nyfiken och kunskapstörstande, men tackar inte nej till McDonalds.

Linn Kristensen

Customer Success. Linn använder sina kunskaper från utbildningen till digital marknadsförare hos Sälj & Marknadshögskolan för att skapa värde åt våra kunder. Hon prata norska, danska och svenska. Ett stort intresse för Linn är yoga, eftersom det stärker både kropp och sinne.

Karin Larsson

Senior Consultant & Affärsutvecklare. Karin har drivit och utvecklat projekt inom digital kommunikation och e-handel i tio år och är Google Analytics Qualified (IQ). I och med flytt från lägenhet i stan till hus, barn och förkultiverade dahlior är Karin en growth hacker även privat.

Cecilia Lyche Simonsson

CMO & Senior Consultant. Cecilia har gedigen erfarenhet av marknadsföring och projektledning inom flera branscher, till exempel livsmedel, event och tidskrifter och är en mycket uppskattad talare. Hon gillar att löpträna i skogen och njuter gärna av västkustens havsluft i sitt fritidshus.

Kasper Lörne

Annonseringsspecialist. Kasper är en datadriven specialist som brinner för att hitta svaren till bättre avkastning. Med åratals erfarenhet inom annonsering och Google-certifikat går det som en dans. Kasper ser gärna på fotbolls- och hockeymatcher, men trivs extra bra på stranden i Peru.

Filip Majetic

SEO-specialist. Filip har arbetat inom digital marknadsföring sedan 2015, framförallt med sökmotoroptimering och copywriting. När han inte är på jobbet spelar Filip gärna rollspel, recenserar spel, umgås med vänner eller reser bort, helst till varmare breddgrader.

Ulrika Persson

Digital Analytiker. Ulrika har över 25 års erfarenhet av digital kommunikation och webbutveckling. Idag använder hon all sin kunskap för att skapa underlag till datadrivna beslut åt våra kunder. Efter jobbet skruvar Ulrika upp volymen på musiken och renoverar huset med steampunk som inspiration.

Nils Sjölund

Customer Success. Med en kandidatexamen i kommunikation och media i bagaget tacklar Nils en blandning av kreativa, analytiska och tekniska uppgifter med bravur. Han har arbetat med kommunikation och design sedan 2016 och på fritiden utmanar han sig själv med svåra tv-spel och träning i skogen.

Veronica Stenberg

CSO. Veronica har över 15 års erfarenhet som beställare, konsult och föreläsare inom digital strategi, integrerad marknadsföring och kommunikation. På fritiden gillar hon att uppleva och lära sig nya saker inom allt från matlagning till fotografi och digital marknadsföring.

Thomas Van Loo

COO. Thomas har arbetat med digital marknadsföring sedan 2011 och har annonsering på sökmotorer och sociala plattformar som specialitet. Som sidoprojekt är han med och driver ett låneparaplysystem. När Thomas väl är ledig sysslar han gärna med wakeboard och golf.

Karolina Winqvist

Head of Social media. Karolina har flera års erfarenhet som webbredaktör och kommunikatör. Hon stormtrivs med att få vara kreativ, analytisk och problemlösande i sin omväxlande yrkesroll. På fritiden brukar hon packa hembakad fika och locka med hela familjen på utflykter till skog och hav.

Marcus Öhman

Head of Digital annonsering. Marcus har arbetat med webbutveckling, SEO och digital annonsering sedan 2009. Han känner Google Ads, Bing Ads, Facebook Ads och LinkedIn utan och innan. Marcus kommer från Umeå, men bor idag i Katrineholm. På fritiden gillar han att spela spel och umgås med familjen.

Carl-Gustav Öberg

VD & delägare. Carl-Gustav kallas CG eller Calle och är också en av BBO:s grundare. Han brinner för entreprenörskap och har skapat resultat online sedan 2003. CG tenderar att nörda ner sig i det han är intresserad av, som digital marknadsföring, bilsport, skidåkning, matlagning och kombuchabryggning.

Aston

Aston är kontorets byråhund. Han är allra bäst på mjuka värden och hans absoluta favorit när det kommer till arbetsuppgifter tycker han är att sova på chefens kontor. Eller mysa i famnen på någon av sina kollegor.
Nyhetsbrev

Jag samtycker till att de personuppgifter jag här lämnar behandlas av Be Better Online enligt gällande integritetspolicy