Marknadsanalys

Lär dig hur marknaden ser ut digitalt. Få insikt i hur du ligger till i relation till dina konkurrenter och hur kunderna uppfattar ditt varumärke. Hitta nya möjligheter. Förstå ett föränderligt landskap och blicka utåt mot omvärlden. Med vårt perspektiv från utsidan får du ett gediget underlag för att utveckla din marknadsstrategi. Vi skräddarsyr tjänsterna efter dig och dina behov, men ofta möter vi våra kunder inför lanseringen av en ny produkt eller när de vill hitta nya potentiella målgrupper. Kanske vill du omforma din digitala närvaro med en ny webbplats, app, lojalitetsklubb eller liknande.

Vad innebär marknadsanalyser?

Målet är att hjälpa dig förstå den digitala marknaden. Vi ser till faktorer som målgrupp, konkurrenter och utvecklingsmöjligheter. Som metod använder vi sökordsanalys (för att stödja innehållsmarknadsföring) och konkurrensanalys eller SERP-konkurrensanalys. Som en del av arbetet undersöker vi hur ditt varumärke och företagets närvaro uppfattas i sociala medier. Kontakta oss för att diskutera vad vi kan hjälpa just dig med!

Vi kan bland annat hjälpa dig med:

  • Konkurrentanalys
  • Kundundersökningar
  • Research-arbete

Kontakta oss för att diskutera hur vi kan hjälpa dig!







This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

FAQ

Vad är en marknadsanalys?

Det är en analys som ger dig svar på hur marknaden ser ut idag. Du kan undersöka synen på ditt varumärke, hur du ligger till i förhållande till dina konkurrenter och hur en nylansering kan tänkas mottas. Poängen är att gå från bubblan av vad du och de andra på företaget tycker om er själva, för att ta reda på hur omvärlden ser på ditt företag. Utifrån de nya insikterna kan företaget ta sig an nya marknadssegment, fatta bättre beslut och i slutändan stärka sin affär!

Kan jag göra en marknadsanalys för den digitala marknaden?

Absolut, det är precis den typ av marknadsanalys som vi gör på Be Better Online. Perfekt om du driver e-handel eller genererar affärer online.

När passar det att göra en marknadsanalys?

Det är en fördel att genomföra marknadsanalyser löpande, eftersom de flesta marknader är föränderliga. Men särskilt passande är en marknadsanalys inför större förändringar på företaget. En marknadsanalys kan även hjälpa dig att hitta nya målgrupper och förstå förändringar i kundernas beteendemönster. När du vill stärka din affär helt enkelt!
Nyhetsbrev

Jag samtycker till att de personuppgifter jag här lämnar behandlas av Be Better Online enligt gällande integritetspolicy