Annonsering på Google Ads

Vill du annonsera högst upp i Googles sökresultat? Då är svaret annonsering på Google Ads (tidigare Adwords). Enkelt förklarat väljer du vilka sökord du vill synas på, hur annonserna ska se ut och vart trafiken ska drivas. Sedan betalar du per klick. Hos Be Better Online finns kompetensen för att optimera din annonsering på Google Ads för att nå bästa utfall. Hör av dig till oss för hjälp att annonsera på Google med mätbara resultat!

Annonsering på Google Ads med experthjälp

För dig som inte är bekant med det sedan tidigare är Google Ads verktyget som används för annonsering på Google. Men, det är svårhanterat för den ovana. Det kan kännas som en djungel att navigera mellan flikar och vyer, men vi hittar i Google Ads som i vår egen ficka.

Som annonsör på Google Ads budar du med andra om att göra din annonsering synlig i resultaten på olika sökord. Du betalar varje gång någon klickar på din annons, men kan sätta ett kostnadstak.

På Be Better Online gillar vi mätbara resultat. Därför vill vi följa upp och visa vad din budget leder till. Helst vill vi hitta nya lösningar för att betala så lite som möjligt för annonseringen till Google, och leverera så mycket som möjligt till dig.

Samarbeten för annonsering på Google Ads ger bäst resultat när vi bibehåller en tät och aktiv dialog med dig. Varje månad levererar vi kompletta och lättolkade rapporter om vad vi har gjort, vad vi vill göra och hur resultaten ser ut. Vill du hitta den bästa lösningen för just dig? Hör av dig till Be Better Online för annonsering på Google Ads.

FAQ

Hur fungerar digital annonsering med Google Ads?

Betalningsmodellen i Google Ads kallas Pay Per Click (PPC) och går ut på att du betalar varje gång någon klickar på dina annonser. Du budar ofta på ett stort antal sökord, som är mer eller mindre eftertraktade. Två faktorer påverkar hur du klarar dig i budgivningen: ditt bud och hur relevant annonsen är för sökordet. Därför handlar annonsering med Google Ads mycket om att finslipa budgivningsstrategier, annonsinnehåll och valet av sökord.

Vad är Google Ads?

Google Ads är sökmotorns annonsplattform, som låter företag buda om annonsplatser i sökresultaten och på andra webbplatser. Om du vill annonsera i sökresultaten väljer du vilka sökord du vill synas på, sätter din budget och justerar olika parametrar för att nå ut till rätt målgrupp. Under och efter kampanjen kan du mäta resultaten och optimera vidare för att få ut så mycket som möjligt av din budget.

Vad hände med Google Adwords?

Google Adwords bytte namn under 2018. Idag heter annonsplattformen Google Ads.

Vilken budget behövs?

Du bestämmer själv hur stor annonseringsbudget du vill lägga på Google Ads. Plattformen kräver inget minimibelopp och har ingen bindningstid. Du betalar varje gång någon klickar på din annons. Du sätter en dagsbudget för hela annonseringskontot. Vissa dagar kan kostnaderna bli högre än dagsbudgeten och vissa blir billigare, men din månatliga faktura kommer aldrig överstiga dagsbudgeten multiplicerat med 30,4 (för genomsnittligt antal dagar i en månad). För att få ut så mycket som möjligt av din annonseringsbudget, ta hjälp av våra specialister för att sätta upp ett välfungerande annonseringskonto och få löpande optimering eller coachning.

Vad får jag ut av Google Ads?

Med Google Ads kan du avgränsa målgruppen till de personer som mest troligen är intresserade av ditt erbjudande. Du väljer vilka sökord du vill annonsera på och kan välja mottagare baserat på bland annat geografisk ort och språk. Plattformen ger stora möjligheter till mätning och uppföljning, vilket leder till allt mer effektiva kampanjer med tiden. Våra specialister har kunskap och erfarenhet av kundföretag från många branscher, som de använder för att optimera din annonsering. Allt för att din budget ska läggas på klick som har större sannolikhet att leda till köp.

Hur ser annonserna med Google Ads ut?

Med Google Ads kan du skapa många olika kampanjer. De tre största typerna är sökordsannonsering, displayannonsering och videokampanjer. Sökordsannonsering innebär annonser i Googles sökresultat. Med displayannonsering visas bannerannonser upp på webbplatser som ingår i Googles nätverk. Videokampanjerna visas oftast som en reklamfilm innan klipp på Youtube startar.

Kontakta oss så hjälper vi dig med Google Ads!

Displayannonsering

Displayannonsering är ett samlingsnamn för alla annonser som visas tillsammans med innehållet på webbplatser och i applikationer. Vi hjälper dig hitta potentiella kunder som är intresserade av just det du har att erbjuda, när de är redo att ta emot ditt budskap.
Läs mer

Remarketing med Google Ads

Remarketing med Google Ads är ett effektivt och pricksäkert sätt att sälja till de som redan vet att du finns! Metoden går ut på att visa utvalda annonser enbart för de som har besökt din hemsida.
Läs mer

Annonsering på Bing

Sökmotorannonsering associeras ofta med Google, men annonsering på Bing är fota ett utmärkt komplement. Volymen här är ofta mindre men klickkostnaderna för Bing Ads är lägre och konkurrensen mindre.
Läs mer

Annonsering med Google Shopping

Möjligheten att visa upp dina produkter med bild och pris redan i sökresultaten. Du som är e-handlare kan se till att ditt sortiment syns här. Det är en god möjlighet för dig att synas och öka försäljning.
Läs mer
Nyhetsbrev

Jag samtycker till att de personuppgifter jag här lämnar behandlas av Be Better Online enligt gällande integritetspolicy