Annonsering på Bing

Har du fått till en lönsam annonsering på Google? Då är annonsering på Bing ett utmärkt nästa steg. I en jämförelse av antal sökningar kan Bing inte komma i närheten av Google. Men klickkostnaderna för Bing Ads är lägre och konkurrensen mindre. Det krävs med andra ord mindre för att dina potentiella kunder som använder Bing ska se dig. Vi hjälper dig ta vara på den här möjligheten på bästa sätt!

Vanliga frågor

Hur fungerar annonsering på Bing?

Annonsering på Bing fungerar på ett liknande sätt som på Google. Du betalar varje gång någon klickar på din annons. Du sätter ett budgettak som inte får överstigas. Annonserna syns bland annat i sökresultaten. Det finns ingen minimigräns som du måste lägga på annonseringen, och ingen bindningstid. Som kronan på verket kan du importera dina kampanjer från Google Ads för att komma igång på nolltid.


Vad innebär det att vara certifierad Bing-partner?

Tanken med Bings partnerprogram är att göra det enklare för företag som ditt att välja vilka aktörer de ska samarbeta med. Det ska fungera som en kvalitetsstämpel på bland annat digitala marknadsföringsbyråer. Bing håller oss uppdaterade om förändringar på plattformen, vilket innebär att vi snabbare kan justera våra arbetssätt och effektivare hjälpa våra kunder.


Varför ska jag annonsera på Bing?

Du kommer aldrig kunna generera lika många affärer med Bing som med Google. Men affärerna som du får in via Bing kommer troligen med en lägre annonskostnad. Därför är Bing-annonsering ett bra komplement till din annonsering i Googles sökresultat. Det kommer knappast som en överraskning att färre använder Bing än Google. Men Bing har ändå en marknadsandel. Och personerna i den marknadsandelen är det färre annonsörer som konkurrerar om att annonsera för.

Så arbetar vi med annonsering på Bing

Budgivningen för att synas bland annonserna i sökresultaten fungerar i mångt och mycket på samma sätt hos Bing Ads som hos Google. Att komma igång med annonseringen är en smidig process som ger strålande resultat när den sköts på rätt sätt. Så här kan Bing-annonsering gå till när vi hjälper dig:

  • Strukturering av arbetet. I dialog med dig definierar vi intressanta sökord och bygger kampanjer. Vi diskuterar även en rimlig annonsbudget.
  • Praktisk uppstart. Vi skapar annonser och kampanjer. Självklart använder vi flera verktyg för att optimera och nå bästa resultat.
  • Mätning och uppföljning. Vi mäter hur väl dina kampanjer presterar och hittar olika sätt att optimera dem ytterligare. Du får skriftliga rapporter som förklarar precis vad som händer på ett sätt som är lätt att följa.

Kontakta en certifierad partner för Bing Ads

Som med det mesta är Bing Ads lätt att ordna för den som känner till området. Vi är en certifierad partner till Bing, vilket innebär att våra specialister får löpande utbildning av dem och innehar certifikat för sin expertis. Vill du få hjälp av proffs att komma igång med Bing Ads? Kontakta oss på Be Better Online för att utforma optimerade kampanjer!

Vill du annonsera på Bing? Vi hjälper dig!







    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.








      This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.