Displayannonsering

Utmaningen med bannerannonsering, som även kallas displayannonsering, är att nå ut till rätt personer vid rätt tidpunkt. Vi hjälper dig hitta potentiella kunder som är intresserade av just det du har att erbjuda, när de är redo att ta emot ditt budskap. På så sätt kan vi använda bannerannonsering för att ta dem vidare i säljresan.

Därför ska du satsa på displayannonsering

Displayannonsering är en av de äldsta formerna av annonsering på internet. Du har säker sett dem själv i marginalen på exempelvis Facebook och tidningarnas hemsidor. De kan bestå av grafik, stillbilder, video med mera. På senare år har vi fått ökade möjligheter att precisera vilka mottagare som ser vilka annonser. Det har gjort den här annonsformen mer effektiv och attraktiv. Displayannonsering ger dig en chans att dyka upp i precis rätt tid, för att presentera ditt erbjudande för någon som var intresserad av dina produkter och tjänster redan innan. Men kanske inte hade hittat till dig utan hjälp.

Med bannerannonsering kan du inte bara segmentera målgrupper. Du kan dessutom justera prissättning och mäta effekt för att uppfylla dina mål till så hög grad som möjligt mot en så låg annonskostnad som det bara går. Vi hjälper dig få till en genomarbetad kampanj och följer upp resultaten för att optimera löpande.

Fråga oss om bannerannonsering

Vi arbetar med displayannonsering på ett systematiskt och målinriktat sätt. Självklart med i nära kontakt med dig. Så här kan ett samarbete se ut.

  • Måluppsättning. Utifrån målen du har med din annonsering kan vi arbeta med en tydlig riktning för att nå rätt mottagare med rätt budskap. Vill du skapa varumärkeskännedom eller öka antalet köp? Vill du behålla existerande kunder eller nå nya? De här är bara några av många relevanta frågor att ställa inför ett samarbete.
  • Att skapa en kampanj. En kampanj ska skapa resultat. Vi kan hjälpa dig ta fram attraktivt innehåll som drar blickarna till sig, bjuder in till klick och visar ditt företag från sin bästa sida. Vi justerar inställningarna för kampanjen utifrån erfarenhet och omvärldsbevakning för att börja prestera redan vid start.
  • Löpande optimering. Arbetet tar inte slut när kampanjen är igång. Vi fortsätter optimera för att minimera irrelevant trafik, maximera relevanta besökare och hålla klickkostnaderna så låga som möjligt.

Är du intresserad av kampanjer med bannerannonsering som verkligen presterar? Hör av dig till oss!

 

Kontakta oss för hjälp med displayannonsering!






This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nyhetsbrev

Jag samtycker till att de personuppgifter jag här lämnar behandlas av Be Better Online enligt gällande integritetspolicy