Annonsera på Facebook

Träffsäker, modern och effektiv marknadsföring där du sätter en tydlig budget! Genom att annonsera på Facebook har du möjlighet att nå miljontals användare och samtidigt rikta innehållet till specifika målgrupper. Användarnas uppgifter om exempelvis ort, ålder, civilstånd och intressen gör det enklare att nå en så träffsäker målgrupp som möjligt. För annonsering betalar du per klick, med ett kostnadstak som inte får överstigas.

Därför är annonsering på Facebook effektivt

Genom annonsering på Facebook kan du nå precis rätt personer på ett smidigt sätt. Annonserna är billiga och effektiva jämfört med andra kanaler. Effektiviteten grundar sig i att du får tillgång till enorma mängder data som hjälper dig nå rätt målgrupp. Detta utan extra kostnad. Nå ut till dina följare, deras vänner, dina konkurrenters följare, de som är intresserade av din bransch och så vidare.

När din annons dyker upp mitt framför ögonen på en väl vald mottagare är det betydligt lättare att konvertera. Våra specialister kan dessutom mäta hur kampanjen går löpande, för att återkoppla till dig och styra vidare mot ännu bättre resultat.

Så gör vi med marknadsföring på Facebook

Vi arbetar på ett strukturerat sätt för att ta din annonsering på Facebook så långt som möjligt. Så här kan ett samarbete se ut.

  • Tydliga mål för kampanjen. För att göra ett så bra jobb som möjligt vill vi veta vad du vill uppnå, hur stor budgeten ska vara och vem du vill rikta dig till. Allt det här diskuterar vi fram tillsammans.
  • Sätta ihop kampanjen. Vi tar fram en struktur och utformar annonser som ska engagera mottagaren.
  • Löpande optimering. Under kampanjens gång uppdaterar vi löpande för att se till att du når den önskade målgruppen.

Vill du nå ut till rätt personer genom att arbeta målorienterat med annonsering på Facebook? Hör av dig till oss på Be Better Online!

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig med Facebook-annonsering? Fyll i dina uppgifter nedan.







This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Annonsering på LinkedIn

Vill du nå personer inom ett visst yrke eller bransch? Vad sägs om att få sitta med vid deras frukostbord och möta dem på bussen! Nätverkande och kontaktskapande är fokus på LinkedIn, världens största affärsnätverk.
Läs mer

Innehållsstrategi för sociala medier

Allt innehåll bör utgå ifrån din strategi. I strategiarbetet utgår vi från ditt företag, varumärke och affärsmål. Genom att skapa ett ramverk och strategi för ditt innehåll vet du att du skapar innehåll som tar dig närmare dina mål.
Läs mer

Vill du ha hjälp eller har du frågor om annonersing på Facebook? Hör av dig!







This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

FAQ

Vilka använder Facebook?

Facebook är fortfarande Sveriges största sociala plattform, men användningen minskar
något. Den används av 74 procent av svenska internetanvändare (mot 76 procent i fjol).
Ungefär hälften av internetanvändarna använder Facebook varje dag. Fler kvinnor använder
plattformen än män (79 procent jämfört med 69 procent). Facebook är det största sociala
mediet bland pensionärer och används av majoriteten av tillfrågade i alla åldersgrupper över
16 år. Skillnaden mellan stad och landsbygd är liten. Källa: Svenskarna och Internet 2019.

Vad kostar annonsering på Facebook?

Du bestämmer själv vilken budget som du vill lägga på annonseringen. I annonsverktyget
sätter du ett maxbelopp per dag eller under hela kampanjen. Kostnadstaket överskrids aldrig
och du kan ändra det när du vill. Du väljer om du vill betala per visning eller per konvertering
och sätter ett bud för varje annons. På så sätt betalar du bara när ditt valda mål uppfylls.

Varför ska jag annonsera på Facebook?

Facebook är en effektiv annonsplattform eftersom annonsörer får möjlighet att anpassa sin
målgrupp efter de enorma mängder data som finns. På så sätt kan du nå dina följare, deras
vänner och de som är intresserade av det du säljer. Bland annat. Med den här
målgruppsanpassningen är det betydligt lättare att lägga annonseringsbudgeten på just de
som troligen kommer gå vidare med köp eller bli leads. Vill du få hjälp att mäta och optimera
dina kampanjer för att ge maximal effekt, kontakta oss.

Vad är Ads Manager?

Ads Manager är Facebooks annonseringsplattform. Här kan du skapa annonser för bland
annat Facebook och Instagram. Du kan även redigera dina existerande annonser,
målgrupper, budget med mera.

Nyhetsbrev

Jag samtycker till att de personuppgifter jag här lämnar behandlas av Be Better Online enligt gällande integritetspolicy