Instagram Shopping

Instagram shopping är ett effektivt sätt att nå ut till sina följare och ge dem möjligheten att klicka sig vidare just till den produkt som de har sett i sina flöden. Genom en produktfeed kopplad direkt till din webbshop är det både enkelt och smidigt att addera köpmöjligheter för dina följare.

Frågor och svar om Instagram Shopping

Vad är Instagram Shopping?

Instagram Shopping är en funktion som gör det lättare för användare att handla på Instagram. Som företag får du möjlighet att tagga produkter i bilder, som användare enkelt kan klicka sig vidare till att köpa. Du kan även lägga till en köp-knapp på företagsprofilen.


Hur många produkter kan jag tagga med Instagram Shopping?

Fem produkter per bild eller 20 produkter per karusell.


Vad behöver jag för att börja med Instagram Shopping?

Se till att du arbetar med en företagsprofil och att du har den senaste uppdateringen av Instagram-appen. Sedan ska du koppla din profil till en Facebook-katalog, som listar alla dina produkter. Vill du ha hjälp med att komma igång eller optimera för att få ut så mycket som möjligt av Instagram Shopping hjälper vi gärna till.

Instagram shopping – hur gör man och vad krävs?

Du måste uppfylla vissa kriterier för att kunna sälja produkter via Instagram Shopping. Först och främst måste du ha en företagsprofil och en koppling till Facebook för att Instagram Shopping ska vara möjligt. Det finns utöver Instagram Shopping många fördelar med en företagsprofil, inte minst tillgång till mer statistik. Så har du inte det är det hög tid att skaffa en. När du har detta på plats är det dags att lägga till en produktfeed, en så kallad Facebook-katalog. Ett krav är också att din företagssida på Facebook inte får ha lands- eller åldersbegränsningar. Mer detaljer och steg-för-steg-instruktioner i hur du praktiskt sätter upp dina konton på rätt sätt hittar du på Instagrams egen sida. När du har allt på plats är det superenkelt att skapa dina shoppinginlägg genom att tagga produkter, du kan ha upp till fem produkter kopplade till en och samma bild. Du kan även skapa annonser för att ytterligare nå ut med dina produkter.

Instagram shopping tags – produkttaggar

Har du sett de lilla kundkorgs-ikonerna som ibland ligger på bilderna i ditt Instagramflöde? Dessa kallas för Instagram shopping tags och indikerar att bilden har minst en produkt som du kan klicka dig vidare till och köpa. Så snyggt kan ditt Instagramflöde också bli!

Utöver möjligheterna till Instagram shopping tags innebär en produktkatalog också mängder med annonsmöjligheter – inte minst dynamisk produktretargeting. Vi hjälper er gärna med allt från praktiskt uppsättning och strategiska frågeställningar kopplat till Instagram Shopping och annonsmöjligheterna med produktkataloger. Kontakta oss idag för att höra hur vi kan hjälpa dig och ditt företag!

Tveka inte på att kontakta oss gällande Instagram Shopping!







    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.








      This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.