Socialrapporten

I vår Socialrapport samlar vi hur det går på de sociala plattformarna, både tillsammans och nedbrutet per kanal, med tydligt visualiserade KPI:er och indikatorer på om det går bra eller dåligt. Den visar totalen baserat både på de resultat ni får organiskt och det ni fått ut av er annonsering – vad har ni fått betala för resultaten? Hur utvecklar sig kostnadsbilden under tid? Hur väl presterar ert innehåll? Via koppling till ert konto i Google Analytics visar rapporten inte bara vad som händer på plattformarna, utan kanske minst lika viktigt, vad som händer på er webbsida, hur många som besöker den och väl där hur många som konverterar.

Här ovan ser ni rapportens första övergripande sida – där ser ni de totala resultaten – både på plattformarna och kopplat till er webbsida. Kostnaden för månadens investeringar syns och fördelat så man tydligt ser kostnad per resultat.

 

Ovan ser ni ett exempel på KPI:er kopplat till Instagram och närvaron på denna kanal.

Rapporten är uppbyggd med en övergripande del och sedan mer detaljerat innehåll per kanal för att kunna fungera som underlag till olika personer i bolaget. Baserat på var ni tittar i rapporten kan den ge er svar på olika frågor, som till exempel:

”Hur många konverteringar har vi fått senaste månaden från sociala medier?”
”Hur många indirekta konverteringar bidrar LinkedIn?”
”Vad för räckvidd har vi totalt över alla plattformarna under månaden?”
”Vilket inlägg gick bäst organiskt på Instagram?”
”Vilket inlägg interagera våra befintliga fans med på Facebook?”
”Vilken av köpresefaserna (SEE, THINK, DO, CARE) är vi starka i och vad behöver ni fylla med för kommunikation inför nästa månad?”

Men framför allt kan du i vår rapport, en sida tydligt se hur månaden har presterat jämfört med föregående månad – och på efterföljande sidor förstå hur dessa månader står sig mot tidigare tolv månader och föregående år. Varje kanal finns sedan nedbruten separat med för kanalen typiska nyckeltal samt bäst presterande inlägg – både organiskt och betalt.

 

Ovan ser ni ett exempel på de bäst presterande inläggen på Facebook. Vad som avgör vad som ses som bäst beror självklart på ert mål med kanalen och ni kan själva välja vad ni vill sortera på – i ovan har vi valt att sortera på antalet interaktioner som inlägget har fått (ett resultat av bra räckvidd i kombination med bra innehåll).

Det bästa av allt – den blir din för bara 3 950 kr i månaden. Rapporten skickas till dig en gång i månaden och du får den direkt till din inkorg.

Vårt utbud

Socialrapporten månadsvis

En rapport skickas till dig varje månad
Total översikt över månaden
Utfallet visualiserat baserat på köpresan
Nyckeltal per kanal - utveckling under månaden
Toppresterande inlägg under månaden

3950:- /månad

Socialrapporten kvartalsvis

En rapport skickas till dig varje kvartal
Total översikt över kvartalet
Utfallet visualiserat baserat på köpresan
Nyckeltal per kanal - utveckling under kvartalet
Toppresterande inlägg under månaden

3950:- /kvartal

Nyfiken på en Socialrapport Kontakta oss idag!






FAQ

Vilka kanaler fungerar rapporten för?

I dagsläget täcker rapporten Facebook, Instagram och LinkedIn. För LinkedIn får vi bara fram resultat kopplat till den betalda annonseringen för vissa nyckeltal pga att LinkedIn inte släpper den informationen utanför sin plattform. För Facebook och Instagram syns både betalt och organiskt.
Nyhetsbrev

Jag samtycker till att de personuppgifter jag här lämnar behandlas av Be Better Online enligt gällande integritetspolicy