Annonsering på Twitter

Nå ut med ditt budskap och skräddarsy vilka som blir dina mottagare! Annonsering på Twitter kan formas på olika sätt för att möta just din verksamhets målsättningar. Vi hjälper dig definiera mål och strategier för att nå dit. Oavsett om du vill använda plattformen för att öka konverteringar eller varumärkeskännedom.

Nå just din målgrupp med Twitter-annonsering

Vilka som nås av din annonsering på Twitter kan du skräddarsy i princip hur mycket som helst för att passa din målgrupp. Definiera ålder, kön, specifika intressen, geografisk plats och mycket mer för att hitta dina potentiella kunder. Vi kan även genomföra A/B-tester för att se vad som ger bäst utfall.

Så hjälper vi dig med annonsering på Twitter

Varje samarbete är unikt, men vissa steg återkommer. Ungefär såhär skulle det kunna se ut från vår första kontakt fram till ett framgångsrikt arbete med annonsering på Twitter.

  • En vinnande strategi. Tillsammans med dig formulerar vi målsättningar med annonseringen på Twitter och hur vägen dit ska se ut. Vi diskuterar målgrupp, tonalitet, innehåll och budget.
  • Relevant innehåll. På Twitter gäller det att vara kort och koncis, för att formulera ditt budskap på ett engagerande sätt inom det tillåtna antalet tecken. Vi kan hjälpa dig med det.
  • Optimera din kampanj. Vi använder flera verktyg och lång erfarenhet när vi optimerar din kampanj.
  • Mätning och uppföljning. På Be Better Online gillar vi mätbara resultat. Därför identifierar vi relevanta mätpunkter och följer upp dem. Dels för att se hur vi presterar gentemot dina målsättningar, men även för att hitta möjligheter att förbättra arbetet.

Är du intresserad av att arbeta med en byrå som värnar om mätbara resultat mot en så låg annonskostnad som möjligt? Hör av dig till oss för att diskutera annonsering på Twitter mer djupgående!

Vill du annonsera på Twitter? Hör av dig så hjälper vi dig!







This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Frågor och svar

Vad är Twitter?

Twitter är ett socialt nätverk som även har kallats en plattform för mikrobloggar. Här kan användarna publicera kortfattade inlägg. Till exempel för att berätta vad de gör just nu eller delta i diskussioner med andra. Som företag kan du öppna upp för tvåvägskommunikation, förbättra din sökmotoroptimering och annonsera.

Vilka använder Twitter?

Twitter används av 24 procent av svenska internetanvändare. Bland männen använder 29 procent plattformen, medan motsvarande siffra för kvinnor är 19 procent. Av stadsborna använder 26 procent Twitter, men bara 20 procent av landsbygdsborna gör samma sak. Källa: Svenskarna och internet 2019.

Vad kostar annonsering på Twitter?

Plattformen kräver inget minimibelopp för att köra en kampanj. Twitter föreslår själva att du börjar med en budget på runt 30 USD om dagen. Ungefär mellan 250–300 kronor med andra ord.

Hur fungerar annonser på Twitter?

Genom annonsering på Twitter kan du till exempel marknadsföra tweets, konton och trender. Du kan skräddarsy din målgrupp efter bland annat intressen, geografisk plats eller vilka konton de följer. Annonser markeras med en ikon, men interaktionen med dem fungerar i mångt och mycket som med vanligt innehåll. Du budar om annonsplatserna och sätter en daglig budget. Du betalar för per interaktion med annonserna, till exempel när du får en ny följare eller ett klick till din webbplats. Men budgeten hålls alltid.

Passar annonsering på Twitter mitt företag?

Annonser kan snabbt ge dig fler följare och öka din räckvidd i en specifik målgrupp. Om du vill visa ödmjukhet och bygga förtroende kan Twitter bli en utmärkt kanal för ditt företag. Ha i åtanke att det kan komma både positiva och negativa dialoger, och att allt är synligt för samtliga användare. Därför kräver plattformen engagemang och ett stort mått av fingertoppskänsla.

Nyhetsbrev

Jag samtycker till att de personuppgifter jag här lämnar behandlas av Be Better Online enligt gällande integritetspolicy